na nákup služieb a digitálneho obsahu prostredníctvom webovej stránky www.info@mediatorka.sk
Prevádzkovateľ stránky (predajca, poskytovateľ služieb a digitálneho obsahu) je:
JUDr. Dana GALBAVÁ
MEDIAČNÁ KANCELÁRIA
adresa: 966 52 Tekovská Breznica č. 262
e-mail: info@mediatorka.sk
telefón: +421 903 841 207
(ďalej len „poskytovateľ„)
I. Úvodné ustanovenia
- Tieto Všeobecné obchodné podmienky upravujú vzájomné práva a povinnosti fyzickej osoby, ktorá uzatvára zmluvu o poskytovaní služieb alebo zmluvu o poskytovaní digitálneho obsahu mimo svojej podnikateľskej činnosti ako spotrebiteľ, alebo fyzických alebo právnických osôb v rámci svojej podnikateľskej činnosti (ďalej len „Objednávateľ„) prostredníctvom webovej stránky www.mediatorka.sk a ďalšie internetové služby a projekty poskytovateľa. Tieto Všeobecné obchodné podmienky definujú práva a povinnosti medzi Poskytovateľom a Klientom, ktoré dopĺňajú uzatvorenú zmluvu a sú záväzné pre tento zmluvný vzťah.
- Ustanovenia týchto obchodných podmienok sú neoddeliteľnou súčasťou zmluvy o poskytovaní digitálneho obsahu alebo zmluvy o poskytovaní služieb; princíp ich uzavretia je opísaný nižšie. Odlišné ustanovenia v zmluve o poskytovaní digitálneho obsahu alebo v zmluve o poskytovaní služieb majú prednosť pred ustanoveniami týchto obchodných podmienok.
- V zmluvnom vzťahu s poskytovateľom objednávateľ pri uzatváraní zmluvy súhlasí s používaním prostriedkov komunikácie na diaľku.
II. Objednávka a uzavretie zmluvy
- Zmluvný vzťah (uzavretie zmluvy o poskytovaní digitálneho obsahu a/alebo uzavretie zmluvy o poskytovaní služieb) medzi poskytovateľom a jeho zákazníkmi vzniká potvrdením doručenej objednávky, ktoré poskytovateľ zašle na e-mailovú adresu zákazníka, ak sa zmluvné strany nedohodnú inak.
- Ak zákazník v objednávke uvedie svoje IČO a fakturačné údaje, a preto má v úmysle využívať služby alebo produkty poskytovateľa v rámci svojej podnikateľskej činnosti, nebude sa v zmluvnom vzťahu považovať za spotrebiteľa a jeho zmluvný vzťah s poskytovateľom sa bude považovať za zmluvný vzťah medzi dvoma podnikateľmi; v opačnom prípade sa zákazník považuje za spotrebiteľa a na jeho vzťah s poskytovateľom sa budú vzťahovať ustanovenia zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa.
- Webová stránka poskytovateľa obsahuje zoznam a popis ponúkaných služieb a digitálneho obsahu (ďalej spoločne len „Produkty“), vrátane ceny jednotlivých Produktov a prípadne osobitných podmienok ich používania.
- Pre objednávku zákazník urobí príslušnú voľbu na webovej stránke a vyplní objednávkový formulár na webovej stránke poskytovateľa, potvrdí svoj nákup príslušným tlačidlom vyjadrujúcim súhlas s nákupom a upozorní ho na povinnosť zaplatiť.
- Objednávkový formulár obsahuje najmä informácie o produkte, ktorý sa má objednať, a povinné údaje, ktoré je potrebné vyplniť na účely uzatvorenia zmluvy a fakturácie, ako aj akékoľvek ďalšie dôležité informácie o produktoch a platbe.
- Zákazník uhradí príslušnú sumu s použitím platobnej karty, v prípade neúspešného prevodu, uskutoční platbu bankovým prevodom.
- Poskytovateľ bez zbytočného odkladu po prijatí objednávky potvrdí zákazníkovi prijatie objednávky, spravidla e-mailom, na e-mailovú adresu zákazníka.
- Poskytovateľ nie je povinný prijať objednávku a uzavrieť so zákazníkom zmluvu. Táto výhrada je dohodnutá najmä pre osoby, ktoré podstatným spôsobom porušili práva alebo oprávnené záujmy Poskytovateľa, konateľa, spriaznených osôb alebo tieto Podmienky.
- Poskytovateľ si vyhradzuje právo, že služby a produkty prezentované v rámci internetových služieb poskytovaných poskytovateľom nemusia byť vždy dostupné (napríklad z dôvodu časovo obmedzenej ponuky kurzov, kapacity a pod.).
III. Cena a platobné podmienky
- Zákazník získa prístup k produktom po zaplatení plnej stanovenej ceny, pokiaľ nie je v objednávkovom formulári alebo v popise služby alebo produktu uvedené inak.
- V objednávkovom formulári je uvedená cena služby alebo produktu a spôsob a spôsob platby.
- Daňový doklad – faktúru zašle Poskytovateľ v elektronickej podobe na e-mailovú adresu zákazníka, bezodkladne po úhrade.
- Ak zákazník neuhradí cenu do 5 dní od dátumu jej splatnosti, ide o podstatné porušenie zmluvných povinností zákazníka a poskytovateľ je oprávnený od zmluvy odstúpiť, pričom zmluva sa od začiatku ruší.
- Zákazník si zvolí spôsob platby pri vypĺňaní objednávkového formulára. Po odoslaní formulára systém presmeruje zákazníka na ďalšiu stránku podľa zvoleného spôsobu platby. Platba je úspešne dokončená zobrazením potvrdzujúcej správy a jej odoslaním e-mailom. V prípade neúspešnej platby je zákazník informovaný správou zobrazenou na platobnej stránke a zaslaný e-mailom.
- Platobné metódy je možné prepojiť s platobnou bránou externého dodávateľa, ktorý poskytuje bezpečnú technológiu spracovania online platieb. V prípade neúspešného prevodu, zákazník uskutoční platbu bankovým prevodom.
- Poskytovateľ umožňuje úhradu niektorých svojich produktov po častiach, ak je to uvedené v popise takejto služby (alebo jej ceny). Poskytovateľ si pri digitálnom obsahu a/alebo niektorých službách vyhradzuje právo podmieniť úhradu ceny po častiach sprístupnením určitej časti týchto produktov, na ktorú sa daná časť ceny vzťahuje. Ak nedôjde k úhrade ďalšej časti ceny produktu v stanovenom termíne, ďalšia časť alebo časti produktu nebudú zákazníkovi naďalej sprístupnené.
- V prípade, že poskytovateľ umožní úhradu niektorých svojich produktov na splátky, je zákazník povinný uhradiť celkovú cenu dohodnutého produktu (vrátane prípadného zvýšenia ceny z titulu splátok), a to aj v prípade, že sa rozhodne produkt z vlastných dôvodov nevyužiť alebo ukončí jeho využívanie predčasne. Ak zákazník prestane platiť dohodnuté splátky, poskytovateľ má právo odmietnuť mu prístup k produktu zakúpenému na splátky (vrátane bonusov, ktoré sa na produkt vzťahovali), a to až do úplného uhradenia celej dohodnutej ceny produktu. V súlade s ustanoveniami občianskeho zákonníka sa v prípade omeškania, hoci iba s jednou splátkou, stáva splatnou celá cena produktu a poskytovateľ má právo žiadať jej úhradu. Ak je umožnená platba na splátky, v prípade omeškania čo i len s jednou splátkou sa stáva splatnou celková cena produktu.
- Poskytovateľ prijíma platby za svoje produkty v eurách. Ak zákazník zaplatí za produkty v českých korunách, budú prijaté prostriedky prepočítané a pripísané na účet poskytovateľa v eurách podľa aktuálnych podmienok a kurzu poskytovateľovej banky.
IV. Dodacie podmienky pre produkty
A. Produkty
(a) Online programy
Pri zakúpení online kurzu môže byť zákazníkovi po uhradení ceny vytvorený používateľský účet na webe, pričom mu budú vygenerované a zaslané prihlasovacie údaje na e-mail, ktorý uviedol v objednávke. Ak bude kurz sprístupnený iným spôsobom ako prostredníctvom členskej sekcie, budú zákazníkovi zaslané prihlasovacie údaje k inej platforme, cez ktorú bude kurz či záznam dostupný, alebo bude šírený e-mailom či inou formou stanovenou poskytovateľom. Ak je to s ohľadom na nadväznosť obsahu efektívne, jednotlivé lekcie budú sprístupňované postupne podľa harmonogramu stanoveného poskytovateľom. Niektoré online kurzy sú spúšťané hromadne pre skupinu zákazníkov k vopred stanovenému dátumu.
(b) Materiály na stiahnutie
V prípade produktov, ktoré sa sťahujú z webového prostredia (PDF materiály, audio nahrávky a pod.), poskytovateľ zašle zákazníkom odkazy a ďalšie prístupové údaje, na základe ktorých si môžu zakúpený produkt stiahnuť alebo zobraziť. Podmienkou na zaslanie takýchto odkazov alebo prístupových údajov je úplná úhrada ceny tohto produktu alebo splnenie iných podmienok stanovených poskytovateľom (napr. zadanie osobných údajov do formulára a pod.).
(c) Individuálne online konzultácie
Poskytovateľ dohodne so zákazníkom, alebo prostredníctvom rezervačného systému určí termíny pre tento typ produktov (supervízia, mentoring, jednorazová konzultácia alebo balík konzultácií), pričom rozsah a ďalšie podmienky konzultácií sú uvedené na webe poskytovateľa. Pred konaním konzultácie (aj čiastkovej konzultácie z balíka alebo ak sú konzultácie súčasťou iných služieb alebo produktov poskytovateľa), je možné najneskôr 48 hodín pred týmto termínom požiadať o jeho zmenu zo závažných dôvodov na strane zákazníka (napr. choroba a pod.). Túto možnosť je možné využiť len raz v rámci daného produktu či služby, inak termín bez náhrady prepadá a poskytovateľ má nárok na úhradu celej ceny, vzhľadom na záväznú rezerváciu termínu pre zákazníka. V prípadoch osobitného zreteľa je možné požiadať o individuálnu dohodu, právo na zmenu však nevzniká automaticky. Toto ustanovenie sa netýka produktov a služieb, kde sú dohadované hromadné osobné alebo online konzultácie či workshopy pre skupinu účastníkov; v takom prípade je individuálna zmena termínu konzultácií vylúčená a termín v prípade neúčasti zákazníka bez náhrady prepadá.
B. Spoločné podmienky
- Poskytovateľ si vyhradzuje právo poskytovať produkty len na dobu uvedenú v popise konkrétnej služby alebo produktu, pričom táto doba plynie od zaplatenia ceny za daný produkt zákazníkom. V prípade okolností na strane Poskytovateľa, ktoré vyžadujú predĺženie doby poskytovania objednanej služby, je Poskytovateľ oprávnený túto dobu predĺžiť.
- Tieto obchodné podmienky upravujú aj právne vzťahy medzi Poskytovateľom a zákazníkom v prípade, ak Poskytovateľ poskytuje digitálny obsah výmenou za osobné údaje namiesto odmeny, tzv. „magnet“ (a Poskytovateľ poskytované osobné údaje spracúva aj na iné účely ako poskytnutie digitálneho obsahu alebo splnenie svojich zákonných povinností).
- Poskytovateľ sprístupní zákazníkovi zakúpený digitálny obsah v najnovšej verzii dostupnej v čase uzavretia zmluvy o poskytovaní digitálneho obsahu so zákazníkom. Ak nie je v popise produktu uvedené inak, Poskytovateľ neposkytuje aktualizácie zakúpeného digitálneho obsahu s výnimkou aktualizácií, ktoré sú nevyhnutné na to, aby bol digitálny obsah bez vád po celý čas trvania zmluvy.
- Digitálny obsah dodávaný Poskytovateľom je v štandardných, bežne dostupných formátoch (napríklad materiály na stiahnutie zvyčajne vo formáte PDF, nahrávky vo formáte MP3 alebo MP4 a pod.). Na využívanie digitálneho obsahu postačuje štandardné vybavenie, teda hardvér s pripojením na internet podporujúci uvedené technológie; formáty digitálneho obsahu poskytované Poskytovateľom nevyžadujú špeciálne hardvérové alebo softvérové vybavenie.
- Zákazník berie na vedomie, že informácie, ktoré sa prostredníctvom služieb Poskytovateľa dozvedel o produktoch, službách a iných obchodných záležitostiach Poskytovateľa a tretích osôb (ďalších zákazníkov Poskytovateľa), ktoré nie sú bežne verejne známe a dostupné, podliehajú povinnosti mlčanlivosti, a zákazník nie je oprávnený ich akokoľvek šíriť. Zákazník nie je oprávnený zhotovovať záznamy z uzavretých skupín Poskytovateľa a tie bez povolenia akokoľvek šíriť.
C. Odstúpenie od zmluvy
- Zákazník je oprávnený odstúpiť od zmluvy uzavretej s Poskytovateľom, ak tak stanovuje uzavretá zmluva, tieto obchodné podmienky alebo príslušné ustanovenia Občianskeho zákonníka. Zákazník v postavení spotrebiteľa má pri zmluvách uzavretých na diaľku právo odstúpiť od zmluvy v lehote 14 dní odo dňa uzavretia zmluvy. Toto právo je pre zákazníka v postavení podnikateľa vylúčené.
- Upozornenie na výnimku pri odstúpení od zmluvy uzavretej na diaľku v prípade digitálneho obsahu pre spotrebiteľov: Ak pri konkrétnom produkte typu digitálny obsah nie je uvedené inak, Poskytovateľ informuje zákazníka prostredníctvom svojich stránok a zákazník výslovne dáva súhlas prostredníctvom možností na stránkach Poskytovateľa, že digitálny obsah je mu sprístupnený bezodkladne po zaplatení kúpnej ceny. V takom prípade zákazník stráca právo na odstúpenie od zmluvy v 14-dňovej lehote od uzavretia zmluvy o poskytovaní digitálneho obsahu. V prípade digitálneho obsahu poskytovaného prostredníctvom stránok alebo iných internetových služieb Poskytovateľa je tak vylúčená možnosť odstúpiť v uvedenej lehote 14 dní od zmluvy uzavretej na diaľku a požadovať vrátenie celej zaplatenej ceny. Toto právo je pre zákazníka v postavení podnikateľa vylúčené.
- Zákazník v postavení spotrebiteľa má právo odstúpiť od zmluvy o poskytnutí digitálneho obsahu uzavretej na diaľku v prípade, že Poskytovateľ nedodá digitálny produkt v stanovenej lehote, bezodkladne po jeho zaplatení alebo v dodatočnej lehote stanovenej zákazníkom, ak nie je výslovne v popise produktu stanovený neskorší dátum dodania alebo neskorší dátum začatia kurzu; Poskytovateľ upozorňuje zákazníkov, že pri predaji svojich produktov využíva predpredaje. Zákazník môže od zmluvy odstúpiť bez dodatočnej lehoty len v prípade, ak je z vyhlásenia poskytovateľa alebo okolností zrejmé, že poskytovateľ digitálny obsah neposkytne, alebo ak z dohody strán alebo okolností pri uzavretí zmluvy vyplýva, že je plnenie v určenom čase nevyhnutné. Toto ustanovenie sa však výslovne nevzťahuje na tzv. predpredaje a ďalšie prípady, keď je stanovený neskorší dátum dodania plnenia.
- Zákazník môže zaslať oznámenie o odstúpení Poskytovateľovi e-mailom na adresu info@mediatorka.sk, písomne na adresu sídla podnikania uvedenú v úvode týchto obchodných podmienok alebo prostredníctvom dátovej schránky. Na odstúpenie od zmluvy postačuje preukázateľne odoslať odstúpenie Poskytovateľovi aj posledný deň 14-dňovej lehoty od uzavretia zmluvy. V prípade riadneho odstúpenia od zmluvy vráti Poskytovateľ prijaté peňažné prostriedky najneskôr do 14 dní od prijatia oznámenia o odstúpení.
- Poskytovateľ je oprávnený odstúpiť od zmluvy, ak z objektívnych dôvodov nie je možné poskytnúť digitálny obsah alebo službu za pôvodných podmienok, ak plnenie sa stane objektívne nemožným alebo protiprávnym, v prípade podstatného porušenia týchto podmienok alebo zmluvy zákazníkom, najmä z dôvodov urážlivého a podobného správania zákazníka a pod. Odstúpenie Poskytovateľa bude vždy zdôvodnené na základe zákonom stanovených dôvodov alebo dôvodov uvedených v týchto podmienkach. Odstúpenie nadobúda účinnosť doručením oznámenia zákazníkovi.
V. Záverečné ustanovenia
- Poskytovateľ poskytuje produkty v rozsahu a spôsobom uvedeným v ich popise na webových stránkach. Poskytovateľ nezodpovedá za to, že zákazník po využití jej služieb automaticky získa finančný alebo osobný prospech alebo iné konkrétne výhody a výsledky.
- Poskytovateľ výslovne upozorňuje zákazníkov, že je autorom a vykonávateľom autorských práv k službám a produktom, webovým stránkam a ich jednotlivým častiam, ak majú charakter autorského diela, pokiaľ nie je na webe uvedené inak. Poskytovateľ je autorom a vykonávateľom autorských práv k častiam online produktov, ktoré majú charakter autorského diela. Použitie diela bez súhlasu Poskytovateľa alebo akýkoľvek iný neoprávnený výkon práv k dielam je zakázaný. Tento zákaz zahŕňa najmä zabránenie neoprávneného kopírovania, preberania, šírenia a iného neoprávneného nakladania s webmi, článkami, online záznamami, audiovizuálnymi dielami a podobne.
- Akékoľvek spory plynúce zo vzťahu Poskytovateľa a zákazníka budú vždy prednostne riešené mediáciou.
- Na mimosúdne riešenie spotrebiteľských sporov (ADR) zo zmluvy je príslušná: Slovenská obchodná inšpekcia, oddelenie ADR, Bajkalská 21/A, 82 799 Bratislava 27, e-mail: adr@soi.sk, web: www.soi.sk. Platformu na riešenie sporov online, ktorá sa nachádza na internetovej adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr, je možné využiť pri riešení sporov medzi Poskytovateľom a zákazníkom zo zmluvy, pokiaľ ide o spotrebiteľský spor.
- Každé hodnotenie produktov alebo Poskytovateľa (recenzia) uvedené na webových stránkach Poskytovateľa pochádza od osôb, ktorým bol digitálny obsah skutočne sprístupnený alebo ktoré skutočne využili služby Poskytovateľa.
- Ustanovenia odlišné od obchodných podmienok je možné dohodnúť v zmluve uzavretej medzi Poskytovateľom a zákazníkom. Odlišné ustanovenia v zmluve majú prednosť pred ustanoveniami všeobecných obchodných podmienok.
- Ustanovenia o ochrane osobných údajov a používaní cookies nájdete v ďalších sekciách webu Poskytovateľa.
- Znenie týchto všeobecných obchodných podmienok môže Poskytovateľ meniť alebo dopĺňať, pričom tieto zmeny sú účinné zverejnením nových všeobecných obchodných podmienok (alebo ich zmien) na webe Poskytovateľa. Týmto ustanovením nie sú dotknuté práva a povinnosti, ktoré vznikli počas účinnosti predchádzajúceho znenia obchodných podmienok.
Ak je niektoré ustanovenie obchodných podmienok neplatné alebo neúčinné, alebo sa ním stane, neplatné ustanovenie sa nahradí ustanovením, ktorého význam je čo najbližšie neplatnému ustanoveniu. Neplatnosť alebo neúčinnosť jedného ustanovenia nemá vplyv na platnosť ostatných ustanovení.
Tieto Všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú platnosť a účinnosť dňom 01.10.2024, kedy boli zverejnené na webovej stránke www.mediatorka.ska
Dana Galbavá